Home Staging |
A jelenlegi pénzügyi és gazdasági válság egyik következménye, hogy a lakáskereslet és kínálat mérséklődött, majd az ingatlanárak is zuhanni kezdtek. Az ingatlanpiaci válság Magyarországra is kihat, így érdemes felkészülni, főleg ha tervezzük a közeljövőben ingatlanunkat lecserélni.
Létezik azonban egy módszer, mellyel meggyorsíthatjuk a lakáseladást. Amerikában és Ausztráliában évtizedek óta alkalmazzák a homestaging-et, vagyis a lakás eladásra való felkészítését, hatalmas sikerrel. A lakásokat - éppúgy, mint a használt autókat is – kicsinosítják, felfrissítik, és ha szükséges, felújítják annak érdekében, hogy az ingatlant maximális piaci értékén és minimális időn belül el lehessen adni. Ehhez általában felfogadnak egy lakberendezőt vagy stylist-ot, aki profi tanácsokkal segít az ingatlan kicsinosításában. Már nálunk is ismerik az amerikai receptet, amely a válságban még inkább jól jöhet.
15 másodperc
Az ingatlanszakértők szerint az értékesítésben kulcsfontosságú az első benyomás, a leendő vevő a lakásba belépve az első 15 másodpercben eldönti (tudat alatt), hogy kell-e neki az ingatlan vagy sem. Tehát a potenciális vevők akár szerelembe esnek a lakásba, vagy ki is ábrándulhatnak belőle. A „home staging” abban segít, hogyan lehet az eladás előtt kevés ráfordítással megszépíteni az ingatlant.
Tippek 1. A vevők a hirdetésben a képpel találkoznak először, ezért a fotózáskor feltétlenül tűntessünk el minden felesleges, szanaszét heverő, a polcokat díszítő limlomot, csecsebecsét. Tilos a rendetlenség! 2. Mivel az első benyomás nagyon fontos, tegyük rendbe a kertet, a lépcsőházat, bejárati ajtót és az előszobát. 3. A személyes jellegű tárgyak, családi képek ne zavarják az összképet, tegyük el őket, mivel sokakat gátolhat abban, hogy el tudják képzelni, hogy ők is itt lakhassanak. 4. Az egyik kedvelt lakásszépítő módszer a növények, virágok jelenléte a lakásban. 5. Alaposan takarítsunk ki olyan helyeken is, amit nagytakarításkor sem feltétlen tisztítunk meg, például a fűtőtesteket, ablakokat, mert ez az újszerűség érzését adhatja a leendő vevőnek. Azonban a takarítószert sose hagyjuk elől, még a fotózáskor sem! 6. A vevők általában ugyanazért a pénzért nagyobb ingatlanokat keresnek, ezért kerüljük a zsúfoltságot, a felesleges bútorokat vigyük ki, ha tudjuk, tároljuk őket máshol, mert így sokkal nagyobbnak hat majd a bemutatott helyiség. 7. De ne ürítsük ki teljesen a lakást, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy a leendő vásárlók nehezebben képzelik el jövőjüket az üres lakásokban!
Ha régóta nem találunk új gazdát
Ha gyorsan szabadulni akarunk az ingatlantól, vagy már régóta áruljuk sikertelenül, akkor bele kell nyúlni pénztárcánkba is. Kis költségvetésű, de annál látványosabb javításokat végezzünk: lefolyók tisztítása, matricák eltávolítása fürdőből, konyhaszekrényről, hűtőről, csöpögő csap cseréje. Ha még mindig nem jönnek a vevők, akkor tudomásul kell venni, ízlésünk elriasztja lehetséges vevőinket, mélyebben pénztárcánkba kell nyúlni, szakember segítségét kérni.
A Home Staging szolgáltatás
KONZULTÁCIÓ A tanácsadó felméri az ingatlant egy 1-2 órás megbeszélés során, megnézi mi az, amivel minimális befektetéssel gyorsabban és magasabb áron tudja értékesíteni az otthonát. Írásos javaslatot tesz a változtatásokra, a lakás arculatának jobbá tételére.
ÁTALAKÍTÁS A cél minél rövidebb idő alatt minél látványosabb, eredményesebb változtatás elérése. Ez magába foglalhatja a bútorok átrendezését, fókuszpontok kialakítását, növény dekorációk, lakberendezési kiegészítők elhelyezését, világítási tervet.
MARKETING Digitális fotók készítése, melyeket az ügyfél használhat a hirdetések megjelentetésében. A vevők többsége interneten keresi az ingatlanhirdetéseket, a fényképek pedig fontos szerepet játszanak abban, hogy minél többen a helyszínen is megtekintsék az ingatlant.
Részletes árajánlatért kérem, lépjen kapcsolatba velem. |